Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期一, 6月 26, 2006

我生病了

I was Sick
Dec. 26, 2005
I don’t feel very well today. Therefore, after class was dismissed I went to see a doctor. The ENT (ear, nose, and throat) doctor told me that I have sinusitis. The symptoms include nasal congestion. The medication for it makes me dizzy and nauseous. I feel terrible, and I am worried about the poetry recital competition on Thursday. I think I will have to stand on the stage with my stuffy nose. I think I should cross my fingers and wish myself luck!
[小花線上陪讀]
字彙加油站:
don’t feel well:不舒服
dismiss:v. 解散(指下課)
see a doctor:看醫生
sinusitis:n. 鼻竇炎
symptom:n. 症狀
nasal congestion:鼻塞
dizzy:a. 頭暈目眩的
nauseous:a. 令人作嘔的
terrible:a. 遭透的
worry about:擔心
poetry recital competition:詩歌朗誦比賽
stage:n. 舞台
stuffy:a. 塞住的
cross my finger:祈禱
wish myself luck:祝我好運


我生病了
我今天覺得不太舒服,所以一下課就去看醫生,耳鼻喉科醫生告訴我,我有鼻竇炎,症狀是鼻塞,所以造成我頭昏和噁心的現象,我覺得情況遭透了,而我也很擔心星期四的詩歌朗誦比賽,我可能得帶著濃濃的鼻音上台,現在我能做的,只有祈禱,祝我好運了。