Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期四, 6月 01, 2006

As a Little Star

As a Little Star
One of my classmates told me that she works in her parents’ store to earn her own pocket money. I would like to earn my own money as well. I am an English actress at PTS TV station. I play many roles in the English TV programs, including “Let’s talk in English and E4Kids.” Sometimes they even ask me to record English songs for them. I think doing all this is very fun, so I enjoy my “work” very much.
[花仙子線上陪讀]


字彙加油站:
store:n. 店
pocket money:零用錢
PTS TV station:公共電視台
role:n. 角色
include:.v. 包括
record:v. 錄音


小演員
班上有位同學跟我說,她在父母的店裡幫忙賺取零用錢,我也喜歡自己賺取零用錢,我是公視的英文小演員,在e4kids和大家說英語中演過不同的角色,有的時候我會幫他們錄英文歌,我認為做這些事情非常有趣,所以我非常喜歡我的“工作”。